10 Ağustos 2008 Pazar

ZENCEFİLLİ KURABİYE

İlk defa kurabiye yaptım bugün.Hiç hamur yoğurmamış biri olarak kurabiye hamurunu yaparken oldukça zorlandım,ayarını kulak memesi kıvamına getirene kadar.Ama bundan sonra devamlı yapmayı planlıyorum.Halen çok acemiyim.Ekim ayında inşallah pastacılık kurslarına başlayacağım.Onu bekliyorum.Özellikle şeker hamuru yapımını.Tariflerini devamlı okuyorum fakat malzemeleri alacağım yer ne yazık ki Kocaelinde bulamıyorum yada halen çok yabancısı olduğumuz bu şehirde bilmiyorum.İstanbula gittiğimizdede fırsat bulamıyorum.Gelelim kurabiye tarifine



Malzemeler
-1 yumurta
-150 gr margarin
-1 su bardağı un(ben yoğururken biraz daha ekledim
-1 çay bardağı mısır nişastası
-1 su bardağı pudra şekeri
-1 çay bardağı karbonat
-2 çay kaşığı tarçın
-1çay kaşığı zencefil (ben kök zencefili rendeledim)
-1 limonun kabuğu
-buğday nişastası

Tüm malzemeyi buğday nişastası hariç bir kabakuyup karıştırın.Yoğururken azar azar buğday nişastası ekleyin kıvam açısından benim hamurum biraz yumuşak olduğundan biraz daha un ekledim.Yarım saat hamuru buzdolabında bekletin.Daha sonra kalıplarınızla şekil verin.180 derece fırında 20 dk. pişirin.Kenarları kızarınca pişmiş demektir.Kurabiyeler biraz sert ve gevrek oluyor. Süslemeler için kurabiyeler soğuyunca üzerine bal sürün ve daha sonra süsleyin ve kuruması için bekleyin.



Afiyet olsun



Sevgilerimle







Hiç yorum yok: