16 Ağustos 2008 Cumartesi

KURABİYE SEPETİ VE LİMONLU KURABİYE






Doğum günü hediyesi olarak orjinal fikirler ararken internetde gezinen
biriyim ben.Her özel günde böyle şeyler herkesin başına gelir herhalde.Hele birde müdürünüze birşeyler alacaksanız.Bende bu aralar süren kurabiye yapma arzusu bu fikiri verdi bana.Resimdeki sepeti müdürüme doğum günü hediyesi olarak verdim.Daha öncede arkadaşımım doğum gününe pasta yapmıştım ama bu daha farklı bir deneyim oldu benim için.

Fotoğrafta görünen kurabiyeler limonlu.Yapımıda çok kolay.Fakat hamuru kek hamuru kıvamında olması ve tatlı kaşığiyla konulması gerekirken benimki daha sert oldu.Bende elimle yuvarlayarak şekil verip pişirdim.Tarifini pastaci burcunun bloğundan aldım.

Malzemeler
-125 gr margarin -280 gr şeker -2 limonun kabuğu ve 1 limonun suyu -2 yumurta -400 gr un -Çeyrek çay kaşığı karbonat ve tuz


Fırını 180 derecede ısıtın.Yağ ,şeker ve limon suyunu ve kabuğunu mikserle birbirine iyice karışana kadar karıştırın.Yumurta,un,karbonat ve tuz ilave edip tahta kaşık yardımıyla karıştırın.Hamur çok sert olmayacaktır.Biraz koyu kıvamlı kek harcı gibi olması gerekli .Tatlı kaşığı yardımı ile fırın tepsisine geniş aralıklarla konur.Aralıkları geniş bırakın çünkü pişerken yayılıyorlar.Fırında 20 dakika pişirin.Fırından aldığınızda sıcakken üzerine 1 damla limon suyu damlatın.

Afiyet olsun.

Sevgilerimle














Hiç yorum yok: