1 Ekim 2008 Çarşamba

ŞEKER HAMURLU KOLAY PASTA



Öncelikle herkesin ramazan bayramını kutlarım.En sonunda kendi başıma şeker hamuru yapmayı denedim.Şekillerin kusuruna bakmayın çünkü daha yeni başladım.İnşallah daha güzellerini yapacağım.Tarif kursta öğrendiğim tarif aldığım notlarla birlikte yazıyorum.
Pandispanya tarifi
22 'lik kelepçe kalıp kullandım.
8 adet yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı un
1/2 paket kabartma tozu(isterseniz kullanmaya bilirsiniz)
2 damla vanilya esansı
50 gr.kakao
Fırını 175 derecede ısıtalım.
Yumurtanın sarıları ve beyazlarını ayıralım Beyaz kısmına sarı karışmaması gerekli.Şekeri ikiye bölüp yarısı ile beyazlarını çırpalım.Beze kıvamına gelene kadar çırpalım.(bıçakla kesilebilecek kabı ters çevirdiğinizde akmayacak ) Diğer yarısı ile de sarıları rengiiyice açılıp mayonez kıvamına gelene kadar çırpalım.
Un ,kakao ve kabartma tozunu bir kapta eleyip karıştıralım.
Çırpılan sarılara vanilya ve vanilyayı katalım.Bu karışıma azar azar toz karışımı ekleyip spatula ile alttan üste doğru karıştırmaya başlayalım.Kuru karışımın sıvı karışıma iyice yedirmemiz gerekli .Eğer hamur sertleşirse aklardan katabilirsiniz.e
En son akları katıp yine spatula ile alttan üste doğru karıştıralım.Arada bir ters yöndekaarıştıralım ki topak olmuş parça varsa yakalarız.Kalıbın altına yağlı kalıp serelim yanlara asla yağlamayın ki düz bir pastamız olsun Fırında 20 25 dakika pişirelim.İlk 20 dakika fırının ağzını asla açmamalıyız.Daha spnd-ra bir kürdan yardımıyla pişip pişmadiğini kontrol edebiliriz.
Bu pandispanya sünger kek olarak bilinen kek aslında kekin üstüne hafi olarak bastırdığımızda gene eski haline geliyorsa pişmiş demektir.
Pandispanayı pişrikten sonra soğuması için tezgaha alalım.Bir gece budolabını beklettim.Tadı daha oturuyor ve kesmesi daha kolay oluyor.
Krema tarifi -Ganaş
200 g bitter çikolata
200 ml krema
Ne kadar çikolata katarsanız kremayı aynı derecede artırmalısınız.Bire bir oranında.Çikolatayı eritip
krema ile karıştıralım 10 dakika çırpalım.Cam yada metal kase kullanmakta yarar var.Daha sonra budolabında yarım saat bekletelim. Arada karştırmayı unutmayın.
Şerbet tarifi
200 gr şeker
200 gr su
1 damla sıvı vanilya
şeker ve suyu cir cezvede karıştıralım.Harlı atelte kaynayana kadar pişirelim Kaynadıktan sonra 5-6 dakikak kısık ateşte kaynatalım ve soğuması için bekleyelim.
Şeker hamuru tarifi
1 kg özel inceltilmiş nişastasız pudra şekeri (bana 900 gr yetti)
5 teaspoon toz jelatin.(1 teaspoon:5 ml)
60 ml su
120 ml glikoz
1 tablespoon gliserin.(1 tablespon:15 ml)
1/2 çay kaşığı kitre
1 -2 dmala çilek esansı
Toz jelatin ve suyu karıştırıp 5 dakika bekletelim.Kitre ile pudra şekerini yarısını karıştırma kabına alıp kitre ile karıştıralım.
beklettiğimiz jelatin karışımı ocağa alıp jelatin eriyene kadar karıştıralım daha sonra glikoz ve gliserini ekleyip eriyip birbirlerine homojen olarak karışana kadar pişirelim.Fakat kaynamamasına dikkat etmeliyiz.Eğer kaynarsa jelatin yanıp lastik kokusu bırakıyor hamurda.
Karışımı pudra şekerinin ortasına ekleyip karıştırmaya başlayalım el ile karıştıracaksanız spatula ile mikserle karıştıracaksanız,düşük derecede karıştırmaya bekleyelim.
Yoğurdukça pudra şekeri eklemeye devam edelim.
Hamurumuz toparlanınca streç filme sarıp bekletelim.(ben bir gece beklettim)
Pandispanyamızı 3'e keselim.Şerbetimizle ıslatıp kremamızı sürelim.Kremanın üzerine istediğiniz dondurulmuş meyveyi koyabilirsiniz ben vişne suyu kullandığım için vişne ekledim.
Pastamızı krema ile kaplatıktan sonra şeker hamuru ile istediğimiz şekili verebiliriz.
Ben deniz kalıplarını kullandım
Afiyet olsun
sevgilerimle

10 yorum:

Uğur CAN dedi ki...

İlk çalışmalar için gayet güzel olmuş ellerinize sağlık. Başlayınca gerisi geliyor çok güzel pastalar çıkacak elinizden, mutfağınızdan şimdiden belli oluyor.
Sevgiler Uğur

SİNEM AKIN dedi ki...

teşekkür ederim.Bana tavsiye edebileceğiniz kitaplar var mı?

RENKLİ KURABİYELER- ZÜLBİYE dedi ki...

merhaba sinem şirin bir pasta yapmışsın. yandaki şekiller çok şeker. sana bir şey sormak istiyorum glikozu ml olarak nasıl ölçüyorsun senin şeker hamuru tarifini denemek istiyorum.
Yapacağın yeni pastalarda şimdiden kolaylıklar diliyorum.
Sevgilerimle,

SİNEM AKIN dedi ki...

MERHABALAR
BEN İKEADAN ALDIĞIM ÖLÇÜ KAPLARI İLE YAPTIM.AMA DENK GELEN SU BARDAĞI ÖLÇÜSÜNÜ SANA ÖLÇÜP VERİRİM
OLUR MU?
AYRICA İLTİFATLARIN İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM.

SEVGİLERİMLE

SİNEM AKIN dedi ki...

SEVGİLİ ZÜLBİYE
KATTIĞIM GLİKOZ 170 GR'A DENK GELİYOR


SEVGİLERİMLE

RENKLİ KURABİYELER- ZÜLBİYE dedi ki...

Sinem,
Çok teşekkürler zahmet ettin benim için.

SİNEM AKIN dedi ki...

OLUR MU ÖYLE ŞEY.İNŞALLAH İSTEDİĞİN GİBİ OLUR HAMURUN

SAVGİLERİMLE

Hobi Sepeti dedi ki...

Sinemcim; uzun zamandır blog alemine pek vakit ayıramıyordum malum sebeplerden.Şİmdi biraz kendime geldim ve bloğuna göz atma fırsatı buldum.Çok çok güzel tariflerle karşılaştım doğrusu.Pastaya bayıldım.Ben de hep heves ediyorum ama şeker hamuru olayına el atamadım henüz.Ellerine sağlık canım.
Sevgiler.

Gülşah Dinçer - Kalite Yönetim Temsilcisi dedi ki...

Merhaba, bende evde şeker hamuru ile pasta ve kurabiyeler yapıyorum. hammaddeler.com dan verdiğim siparişler ertesi gün elimde oluyor. http://lezzetmutfagi.blogcu.com/seker-hamuru-yapimi/3205154/yorumOnayli

Gülşah Dinçer - Kalite Yönetim Temsilcisi dedi ki...

merhaba, bende evde şeker hamuru ile pastalar ve kurabiyeler yapıyorum. hammaddeler.com dan aldığım şeker hamuru malzemeleri ile çok şık sunumlar yapıyorum. http://lezzetmutfagi.blogcu.com/seker-hamuru-yapimi/3205154/yorumOnayli