3 Haziran 2008 Salı

ÇİKOLATALI ŞARLOT

Evet 31 Mayıs pastası sonunda başardım.Çikolatalı şarlot yaptım.Dışı sert içi akışkan çikolata.
Güzel yaptığıma inandığım için tarifini vereceğim.
30 mayıs saat 22:30 efe yeni uyudu.Bende şarlotu hazrılamaya başladım.Şarlot kabım olmadığından tencerede yapmaya karar verdim.Tencerenin kenar kulplarını çıkardım ki fırında yanmasın.Tencereyi yağladım.Yağlı kağıdı tencerenin tabanına yuvarlak kesip yerleştirdim.Tekrar yağladım.Yine aşamaların fotoğraflarını çekmeyi unuttum.
ALIŞVERİŞ LİSTESİ
-çikolata şarlot için
bitter çikolata 3 kare paket(250 gr)
koyu sade kahve 3 kahve fincanı (175 ml)
tereyağı (ben hüner kullandım ) 250 gr
toz şeker 1 su bardağı (200 gr)
yumurta 4 adet
-kremşanti için
hazır kremşanti toz bir paket
süt (ben hindistancevizi sütü kullandım)


1-Çikolatayı iri parçalara ayırdım.Tencereye kahve ile birlikte koydum.Karışım pürüzsüz olana kadar ısıttım.
2-Yağı ve şekeri tencereye ekledim.Karıştırarak ısıttım.Kaynayınca ocaktan aldım
3-Yumurtaları teker teker ekleyerek karıştırdım.
4-Karışımı hazırladığım tencereye süzgeçle süzerek döktüm.70 dakika 200 derecede
ısıtılmış fırında pişirdim.Kabuğu çok sert ama içi yumuşak bir pandispanya oldu.
Soğumasını bekleyip (tabii bu arada saat yarım oldu Hatırla Sevgili bitti )buzdolabına koyup bekletmeye aldım.Aslında 24 saat bekletmek gerekiyormuş ama benim o kadar vaktim yoktu.
5-İnce ağızlı bıçakla soğumuş şarlotun kenarlarından gezdirerek keki kalıptan ayırdım.Tencerenin dibini sıcak suda 1-2 dakika beklettikten sonra pasta altlığına ters çevirdim.Hiçbirşey olmadan pasta tencereden ayrıldı.Yağlı kağıdı ayırdım.
Şarlot sapasağlam karşımdaydı.
6-Hazır kremşantiyi yapıp şarlotu kapladım.Süslemek için uçlarım var ama nasıl şekilleri olduğunu daha önce denemediğimden resimdeki tuhaf süsleme ortaya çıktı
İlk defa istediğim gibi bir pasta oldu.Yanlız servis yapmadan önce dışarıda 15-20
dk.bekletin ki içinin akışkanlığı olsun.
Çok mutlu oldum.


SEVGİLERİMLE


3 yorum:

Hobi Sepeti dedi ki...

Ellerine sağlık,çok güzel olmuş.Bu tarifi ben de en kısa zamanda deneyeceğim.
Sevgiler.

ALPER AKIN dedi ki...

Vallahi süper oldu.
Ye ye doyamadım.
Ellerine sağlık canımmm

Unknown dedi ki...

Sinemcim merhaba öncelikle blog ailesine hoşgeldin umarım güzel şeyler ğaylaşırız.
Etkinlik ile ilgili soruna gelince;etkinliklerde genellikle o etkinliğin konseptine uygun bir tarfi hazırlanır ve bu tarifi kişi önce kendi blogunda yayınlar daha sonra son katılım tarihine kadar etkinliğe ev sahibi olan kişinin vermiş olduğu e-mail adresine mail atarak ona bildirir.(bu süreç etkinlikğin başlama ve bitiş tarihleri arasında olmalıdır)
Umarım sende güzel bir tarif hazırlayarak etkinliğe katılırsın.Sevgilier...