28 Mayıs 2008 Çarşamba

MUTFAK NOTLARI 2








25 Mayıs ofisden bir arkadaşımın (Gönlüm Özkan)doğum günüydü.Aysonu herkesden pasta,hediye parası toplamayayım banada pasta denemeleri için bir şans deyip pasta yapmayı üslendim.Ufuk Mutfakta'nın blogundan kendi kadar güzel bir pandispanya tarifi aldım(kendisine çok teşekkür ederim yorumu için)Yanlız bir sorun vardı.İlk denememde çok sert olan pandispanya yine aynımı olur korkuları ve pasta kötü olursa Gönlüme söylemek için ilk kaç mazaret düşünüp dururken pandispanyayı pişirdim.Gözümede güzel geldi.Bir gün buzdolabında beklettim.Gelelim ortadan ikiye kesmeye.Becerikli kocam Alperi pandispanyayı kesmesi için çağırdım.Kesmeye çalışırken içinin oldukça yumuşak olduğunu farkettik.Neyse konuşarak(yüksek sesle)kesmeyi becerdik. Kremasını hazırladım yanlız krema katılaşmadı.Kremanın yarısını pandispanya diliminin arasına sürdüm içine muz ekledim.Üst kısmı koyarken pandispanya parçalara ayrıldı.Tabii bu arada efe uyandı,tekrar uyudu falan derken pastanın üst kısmınıda bir şekilde birleştirerek pastayı bitirdim.Üst süslemesi için kalıplarım vardı Happy Birhtday li olan kalıbı seçtim.Bu zor işi ben cesaret edemediğimden eşimi çağıdım O da babamı(Turgut Akın).Kalıbı pastanın üzerine yerleştirdik ve pudra şekerini kalıbın üzerine serptik.Kalıbı kaldırdığımızda kremanın pudra şekerini emdiğini gördüm Canım sıkıldı çok gönlümede söylemiştim.Neyse sonuçta resimdeki pasta ortaya çıktı

O gece uyuyamadım (ya pasta kesilmezse; ki bu durumda mazaretim "kesen beceriksiz" olacaktı , ofise nasıl götüreceğim diye düşünmekten oof off).sonuçta pasta kesilmesinden sonra hemen bitti.

Gönlümcüm doğum gününü kutlarım Nice mutlu yıllara.Bu arada pazar günü Zeynep'in doğum günü 3. denememide onun doğum günü pastasında olacak.Pastasını seçti bile "Çikolatalı Şarlot" onun yanınada börek ve elmalı tatlı yapmaya karar verdim.

Görüşmek üzere sevgilerimle

2 yorum:

Hobi Sepeti dedi ki...

Sinem, pasta için epey uğraşmışsın yazından anladığım kadarıyla fakat çok güzel bir iş çıkarmışsın.Gönlüm'ün doğumgününü de kutlarım.
Sevgiler.

Gönlüm Özkan dedi ki...

canımmmm
hayatımda ilk defa bir arkadaşım bana doğum günü pastası yaptı. inceliğin için tekrar teşekkür ederim sana. ve hayatımda yediğim en lezzetli pastalardan biriydi. ama çok kötüsün sen şimdi senin pastanı yedikten sonra hiçbir pastayı beğenmez oldum ben:(
o gün ofiste olmayıp da yiyemeyenler çok şey kaçırdı ;))
canım benim sevgiler...